Enterprise Europe Network nazioarteko proiekzioa duten ETE‑ei laguntzeko munduko sarerik handiena da. Europako Batzordeak bultzatzen du eta Espainian bederatzi eskualde‑partzuergo ditu. Partzuergo horietan, berrikuntzarekin, ikerketarekin eta garapenarekin lotutako 50 erakunde baino gehiago biltzen dira. “EEN Basque” euskal nodoaren parte dira Spri Taldea, Beaz, Araba, Bilbo eta Gipuzkoako merkataritza‑ganberak eta Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentzia. Jesús Rojok 2020. urteaz geroztik koordinatzen du sare hori Espainian.

 

Zer zerbitzu eskaintzen dizkie Enterprise Europe Network ETE‑ei?

 

Enterprise Europe Network sareak doako zerbitzu batzuk eskaintzen dizkie ETE‑ei, beren jarduerak nazioartekotzeko, berrikuntzaren kudeaketa hobetzeko eta Europako finantzazioa eskuratzeko.

 

Nola dago egituratuta sare hori Espainian?

 

Espainiako Enterprise Europe Network sarea Espainiako lurralde osoa hartzen duten 9 eskualde‑partzuergok osatzen dute. Partzuergo bakoitza hainbat erakundek osatzen dute, eta horietako bakoitzean koordinatzaile bat dago. Partzuergo horietan hainbat erakunde-mota aurki ditzakegu, hala nola, garapen‑agentziak, eskualde‑agentziak, enpresa‑elkarteak, merkataritza‑ganberak, zentro teknologikoak, fundazioak, unibertsitateak eta abar. Kide bakoitza partzuergo mailan eta maila nazionalean zein nazioartekoan osagarriak diren zerbitzuetan espezializatuta dago.

 

Zein dira ETE‑ek gehien erabiltzen dituzten zerbitzuak?

 

Enpresek gehien eskatzen duten zerbitzua brokerage zerbitzua dela esango nuke. Zerbitzu horretan nazioarteko azoken esparruan alde biko bilerak antolatzen dira, lankidetza teknologiko edo komertzialeko akordioak lortzeko. Pandemiari erantzuna emateko, enpresa‑topaketa horiek modu birtualean antolatu dira, eta enpresa askori lagundu zaie azoka horietara bidaiatu beharrik ez izaten, mundu osoko bazkide potentzialekin bildu ahal izateko. Gure bezeroek asko eskatzen duten beste zerbitzu bat Europako eta nazioarteko proiektuetarako bazkideak bilatzea eta Europako programetan aholkularitza ematea da, proiektuaren ideiatik hasi eta proiektua ezarri eta emaitzak ustiatu arte.

 

Nola laguntzen diezue ETE‑ei Europako proiektuak eta finantzaketa eskuratzen?

EENek aholkularitza pertsonalizatua eskaintzen die ETE‑ei, haien gaitasunak eta interesak I+G+b finantzatzeko Europako eta nazioarteko programekin lerrokatuz. Zerbitzuak partzuergo eta erakunde bakoitzaren araberakoak dira, baina labur‑labur esan dezakegu eskaintzen dugun laguntza partzuergoak eta bazkideak bilatzetik hasi eta lehiaketa‑deialdietara, proposamen arrakastatsuak prestatzeko prestakuntzara, proiektu‑ideia berrikustera eta proposamena berrikustera doala. EEN sarearen indargune bat Europako deialdiren baten esparruan brokerageak antolatzea da, adibidez, CDTI eta antzeko erakunde nazionalekin lankidetzan. Ekitaldi horietan parte hartzen dutenek bilerak egin ditzakete Europako beste erakunde eta enpresa batzuekin, Horizon Europe edo Eureka programetako gaietan interesa badute.

 

Nire ustez, interesgarria da EENetik ere eskaintzen den Jabetza Intelektualeko zerbitzua aipatzea, funtsezkoa baita Europako proiektuetan horietako bakoitzean espero diren emaitzak ustiatzeko orduan, bai eta lege‑alderdien kudeaketa egokia ere.

 

 

Eta nola laguntzen du sareak ETEak Europako digitalizazio‑estrategiekin, Europako Itun Berdearekin eta abarrekin bat etor daitezen?

 

2020. urteaz geroztik, EEN gero eta zerbitzu eta jarduera gehiagotan ari da, eta enpresei laguntza ematen die digitalizazioaren arloan, Green Deal helburuetan eta ekonomia zirkularrean. Azken batean, EEN Europako Batzordeak aldi berean finantzatutako ekimena da, eta Europatik markatzen dituzten interes eta politikekin lerrokatuta gaude.

 

Berrikuntzaren kudeaketari, enpresan digitalizazioa txertatzeari (EDIH – European Digital Innovation Hubs Berrikuntza Digitaleko Zentroekin lankidetza estuan) eta ETE berritzaileen prozesuetan jasangarritasunari buruzko zerbitzu berriak abiarazi dira.

 

EENren jasangarritasun‑zerbitzua ETE‑entzako lehen hurbilketa bat da 2030 Agenda eta Nazio Batuen Garapen Jasangarriaren Helburuak ezar ditzaten. Halaber, beren jarduerak Europako Itun Berdean bildutako politikekin nola uztartzen diren hausnartzera bultzatzen ditu, beren produktu edo zerbitzuen jasangarritasunari begira. Zerbitzu horiei esker, Espainiako ETE‑ek beren negozio‑ereduak berritzeko modu bat eta talentua erakartzeko eremu berri bat aurkitu dituzte. Batez ere trebetasun berriak dituzten gazteak sartzea eta motibazio egokia funtsezkoak izango dira ETE klasikoaren egituran aldaketa jasangarria eragiteko.

 

 

 

Europako zenbat ETEri lagundu die sareak azken urteotan?

 

Sarea martxan egon den 12 urteetan, 3,3 milioi ETEri baino gehiagori lagundu die sareak.

 

 

Zer eragin izan du sareak Espainian?

 

Espainian, 2008tik 2020ra, 400.000 enpresa baino gehiago izan dira sareko zerbitzuen onuradun. Europar Batasuneko lehen herrialdea gara, eta Alemania, Italia eta Frantzia ditugu atzetik, 300.000 enpresa ingururi ematen baitiete laguntza.

 

Eta Euskadin?

Azken 3 urteetan, EENeko euskal nodoko bazkideek 733 aholkularitza‑zerbitzu eta nazioarteko bazkideak bilatzeko 544 zerbitzu eman dizkiete 964 enpresari.

 

 

Zergatik uste duzu enpresa berritzaileek EEN sarearen laguntza izan behar dutela beren eskualdeetan?

 

EEN sarearen zerbitzuak doakoak dira eta etengabe eguneratzen ari gara. 68 herrialdek eta 6.000 adituk osatutako sarea gara, metodologia eta tresna berberekin lan egiten dugu, gure tokiko eta eskualdeko ekosistemak ezagutzen ditugu, eta, sarearen nazioarteko izaera dela eta, nazioarteko merkatuetan interesa duen Espainiako edozein enpresak doako euskarria du sareko edozein herrialdetan.

 

Nola aldatu ditu Covid19ak enpresen beharrak eta nola lagundu die EEN sareak?

Covid19ak gauzak egiteko modua aldatu du, eta enpresen beharrak bizkortu ditu, batez ere enpresa txiki eta ertainenak, negozio‑ereduen eraldaketa digitala bizkortzeko, bai eta produktuak saltzeko eta kokatzeko formula eta mekanismo berriak bilatzeko ere. EENek laguntza eman die enpresei erresilienteagoak, jasangarriagoak eta digitalagoak izan daitezen, eta, horretarako, negozio‑aukera berriak eta bazkide estrategiko berriak identifikatzen lagundu diegu eta Covidak eragindako osasun‑larrialdiko egoeraren ondorioz sortutako finantzaketa‑aukera berriei buruzko aholkularitza eman diegu (adibidez, EIC Accelerator eta Green Deal).

Nola lagundu du EEN sareak pandemian? Zer konponbide edo hobekuntza lortu dituzu azken bi urteotan?

 

EENk enpresen katalizatzaile gisa jardun du, eta bere irtenbideak, teknologiak eta produktuak Europako Merkatu Bakarrean kokatu ditu.

 

Azkenik, nola informa daitezke enpresak EEN sareak eskaintzen dizkien aukerei eta zerbitzuei buruz?

 

Informazioa sare sozialetan ditugun profilen bidez eskura dezakete, eta zuzenean jo dezakete bederatzi eskualde‑partzuergoak osatzen dituzten erakundeetara. Euskadin, harremanetan jar daitezke Spri taldearekin, Beazekin, euskal merkataritza‑ganberekin edo Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziarekin, edo https://www.eenbasque.net/ webgunea bisitatu.

 

Partekatu albiste hau