2023an, Euskal Autonomia Erkidegoko enpresen % 26,2 berritzaile gisa kalifikatu ziren, Eustaten datuen arabera. Horrek adierazten du ehuneko 2,4 puntuko igoera izan dela 2022aren aldean, eta ia 9 puntukoa 2018aren aldean. Guztirakotik, % 11,3k produktu-berrikuntzen alde egin zuen, eta % 23,5ek negozio-prozesuak hobetzera bideratu zen.
Enpresek 3.565 milioi euro inbertitu zituzten berrikuntzan, aurreko urtean baino % 8,7 gehiago. 10 pertsona edo gehiagoko enpresen kasuan, inbertsioa puntu bat gehiago igo da ( % 9,3), eta 3.140 milioira iritsi da. Zifra hori euskal enpresek jarduera berritzaileetan inbertitutako guztizkoaren % 88,1 da.
Hazkunde hori enpresen % 60,3k berritzeko oztopoak identifikatu bazituzten ere erregistratu da, eta honako hauek nabarmendu behar dira: beste jarduera batzuen lehentasuna ( % 47,5), kostu handiak ( % 38,8) eta barne-finantzaketarik eza ( % 29,9). 10 langile edo gehiago dituzten enpresetan, zailtasun horiek % 67,9k eman zituzten.
Finantzaketa publikoari dagokionez, enpresa berritzaileen % 33,4k erakunderen baten laguntza ekonomikoa jaso zuen. Eusko Jaurlaritza nabarmentzen da, enpresen % 21,8ri babesa eman baitzien; ondoren, Foru Aldundiak ( % 10,4) eta Administrazio Zentrala ( % 14,1) daude. Enpresa handiagoetan, laguntza publikoaren ehunekoa % 52,7ra igotzen da.
Ingurumen-inpaktua duen berrikuntza
Enpresen % 27,4k ingurumen-onurak eragiten dituzten berrikuntzak sartu zituzten, bai beren eragiketen barruan ( % 19,5), bai kontsumitzaileek beren produktuak erabiltzean ( % 23,8). Barne-ekimenen artean, birziklatzea eta material kutsatzaileak murriztea nabarmentzen dira; kanpoan, berriz, produktu birziklagarriak eta iraunkorragoak nabarmentzen dira.
Produktu berritzaileek, batez beste, negozio-zifraren % 32,2 sortu dute Euskal AEko produktu-berrikuntza duten enpresetan 2023an; aldatu gabeko edo zertxobait aldatutako produktuak, berriz, gainerako % 67,8 izan ziren enpresa horietan.
Produktu-berrikuntza duten 10 langile edo gehiagoko enpresetan jartzen bada fokua, ehuneko horiek zertxobait aldatzen dira; kasu horretan, produktu berriek edo nabarmen hobetuek negozio-zifran izan zuten batez besteko eragina % 30,5 da.
Iturria: Eustat. Berrikuntzaren inkesta