SOLIDBAT proiektu europarra energia elektrokimikoaren eta energia termikoaren biltegiratzean eta bihurketan espezializatutako euskal ikerketa zentroaren buru da, eta dentsitate energetiko handiko egoera solidoko baterietan zentratuko da (400 Wh/kg, 1000 Wh/L), iraupen luzea eta segurtasun handiagoa ahalbidetzen baitute, eta ezaugarri horiek egokiak baitira automobilgintzaren eskari handiari eta premiei erantzuteko.
CIC energiGUNEk Europar Batasunak Horizonte Europa programaren bidez finantzatutako proiektua abiarazteko bilera hartuko du aste honetan. Proiektu horren helburua da estatu solidoko baterien esparruan teknologia disruptibo bat garatzea, gailu horien eskala handiko ekoizpena errazteko eta, horrela, automobilgintzaren sektorearen eskaera zorrotzei erantzuteko. …
“Automobilgintzaren industria ion-litio teknologiara erraz egokitzen den teknologia eskatzen ari zaigu, ibilgailu elektrikoen merkatuan egoera solidoko bateriak azkar sartzen direla bermatzeko”, ziurtatu du María Martínez-Ibañez CIC energiGUNEko proiektuko ikertzaile nagusiak. “SOLIDBATekin alternatiba berritzailea eskainiko dugu, kostuei, jasangarritasunari eta birziklapenari lehentasuna emateko, Europako fabrikatzaileek lehiatzeko abantaila argia izan dezaten Asian dauden egungo ekoizpen liderren aurrean”.
Horretarako, SOLIDBAT proiektuaren arreta energia-dentsitate handiko (400 Wh/kg, 1000 Wh/L) egoera solidoko baterietan zentratuko da, iraupen luzea eta segurtasun handiagoa ahalbidetzen dutelako, eta, beraz, egokiak direlako automobilgintzaren industriaren beharrei erantzuteko.
Abiarazteko bileran adierazi den bezala, proiektuaren garapenak berrikuntza dakar bost arlo nagusitan: materialak garatzeko eta gelaxken parametroak diseinatzeko tresna eta eredu digital berriak; Nikel-Manganeso-Kobalto katodorako material aktibo bat, nikel ugarikoa, gaitasun handikoa eta uretan prozesagarria; litiozko anodo metaliko bat, energia handikoa, 3Dn testurizatua eta babes interfase artifizial solido-elektrolito batekin estalia; gel hibridoko elektrolito bat, oso eroalea eta elektrokimikoki egonkorra; eta egungo ion-litio teknologiara erraz egokitzen diren egoera solidoko baterien teknologia fabrikatzeko soluzio eskalagarriak.
Teknologia disruptibo horren garapenaren ikuspegietako bat ingurumenarekiko inpaktuaren minimizazioa da, eta, beraz, lehengai kritikoen erabilera murriztuko da, baita PFAS (per- and polyfluoroalkyl substances) substantzia toxikoen erabilera ere, eta ekoizpen prozesu jasangarriagoak garatuko dira. Horrela, SOLIDBATek klimaren ikuspegitik energia eta garraio neutroranzko trantsizioan lagunduko du, Asiako herrialdeetako baterien ekoizpenarekiko mendekotasuna saihesteaz gain.
SOLIDBAT partzuergoak izen handiko Europako 13 erakunde eta Kanadako bat biltzen ditu, baterien balio kate osoa hartuz eta Europako berrikuntzaren eta industriaren hazkundea sustatuz. CIC energiGUNEren lidergoarekin eta koordinazioarekin, hauek dira SOLIDBATeko gainerako erakunde bazkideak: Inobat Auto JSA (Eslovakia), SCHOTT AG (Alemania), Hydro-Quebec (Kanada), Specific Polymers SAS (Frantzia), Ampere SAS (Frantzia), Toyota Motor Europe (Belgika), Life Cycle Engineering SpA (Italia), Eurida (Austria), Commissariat a L’Energie Atomique et Aux Energies (Frantzia), CIDETEC Fundazioa (Espainia), RWTH Aachen University (Alemania), Technical University Braunschweig (Alemania), eta Fraunhofer Institute for Silicate Research ISC (Alemania).