Asteartea, 2021eko apirilaren 27a. 10 eta 16 urte bitarteko euskal ikasleek jardunaldi paregabea izango dute datorren maiatzaren 8an, FIRST LEGO League Euskadiren finalean. Zientzia eta teknologia gazteei modu dibertigarrian eta erronka tematiko baten bidez hurbiltzen dien hezkuntza-programa da, erronka hori munduko herrialde guztietan berbera da. Aurten, jokoa eta kirola berrasmatzea proposatzen zaie talde parte-hartzaileei, gizarte aktiboagoa lortzeko. Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziak  antolatu du hezkuntza-programa, Innobasqueko bazkide diren Deustuko Unibertsitatearekin, Donostiako Sustapenarekin eta Mondragon Unibertsitatearekin batera. Aurten formatu berritzaile eta segurua aurkeztu dute, hasieratik lehentasun bat duena: uneoro segurtasun soziosanitarioa bermatzea.

Horrela, 12. FIRST LEGO League Euskadiren finala berritzailea eta segurua izango da. Ikasleak Deustura (Bilbo), Donostiara eta Arrasatera joango dira eta 15 talde egongo dira hiru egoitzetako bakoitzean, baina, aurreko edizioetan ez bezala, ez da ikuslerik egongo. Orduero, lau talde pasatuko dira egoitza bakoitzetik. Hala, burbuila-taldeak mantenduko dira eta ikastetxe ezberdinetako ikasleen arteko kontaktua saihestuko da.

Hilabete batzuetako prestaketaren ondoren, taldeek epaimahai baten aurrean defendatuko dituzte txapelketaren hiru arloak : erronka tematikoari erantzuten dio berrikuntza-proiektua, eraiki behar izan duten Lego Mindstorms robotaren diseinua eta programazioa, eta erakutsi beharko dute FIRST LEGO League balioak barneratu dituztela, hau da, aurkikuntza, berrikuntza, inpaktua, inklusioa, lankidetza eta dibertsioa.

Gainera, formatu berritzaile horrek Twitch plataformaren bidez, ‘FLLEuskadi’ kanalaren bidez, emango den programa bat izango du. Emanaldi horretan, FIRST LEGO League Euskadiren denboraldiaren berri emango da, eta, gainera, hiru egoitzekin konektatuko da talde irabazleak zein diren iragartzeko. Egoitza bakoitzean zazpi talde sarituko dira eta horietako bik FIRST LEGO Leagueko Estatuko finalerako plaza lortuko dute: talde osoenak eta berrikuntza-proiektu onena duen taldeak. Horrela, sei euskal taldek hartuko dute parte ekainean modu birtualean egingo de Espainiako finalean. Talde onenek, era berean, FIRST LEGO League nazioarteko finaletarako sarbidea izango dute.

Erronka bat: jokoa eta kirola berdiseinatzea

Hezkuntza-programaren nazioarteko erakundeak urtero erronka tematiko bat proposatzen du, munduko ikasle guztientzat berbera. Edizio honetan RePLAY da erronka, eta taldeek jokatzeko, kirola egiteko eta mugitzeko modua berdefinitu behar dute, jarduera fisikoa sustatzeko eta aktiboago egoteko. Gainera, erronkak pandemiaren ondoriozko alderdi bat ere badu, sedentarismo-arazoei erantzuteko aukera ematen baitu.

FIRST LEGO League Euskadik 33 euskal ikastetxe ditu aurten, 90 taldetan banatuta, bi kategoriatan: 45 talde Challenge kategorian, 10 eta 16 urte bitartekoak; eta 45 Explore kategorian, 6 eta 9 urte bitartekoak. Guztira, 1.300 ikastetxek parte hartu dute, eta horietatik 400 euskal finalean egongo dira maiatzaren 8an, hiru egoitzetan banatuta. Eta beste 250 haurrek Explore kategorian parte hartuko dute. Apirilaren 12an izango da, euren ikastetxeetan.

Horrela, FIRST LEGO League Euskadiren 12. edizioa egoitza anitzeko txapelketaren formatu berritzailearekin egingo da, parte hartzen duten ikastetxeei eta hiru erakunde antolatzaileei esker; Innobasquerekin batera, ikasleek karrera teknikoekiko duten interesa pizteko konpromisoa partekatzen dute, zientziara, arazoen konponbidera eta berrikuntzara hurbilduz.

Leire Bilbao Innobasqueko zuzendari nagusiak nabarmendu duenez, “FIRST LEGO League Euskadi erreferentziazko STEAM hezkuntza-programa bat da Euskadin. Aurtengoa 12. edizioa da, eta Eusko Jaurlaritzak bultzatzen duen STEAM Euskadi Hezkuntza Estrategiaren parte da, zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematikako bokazio goiztiarrak bultzatzeko, arteekin eta humanitateekin lotuta”.

Asier Perallos, Deustuko Unibertsitateko Ingeniaritza Fakultateko dekanoa: “Deustuko komunitatean iaz antolatzailekide gisa izan genuen lehen esperientziaren ilusioa azpimarratuko nuke. 100 boluntariok baino gehiagok  hartu zuten parte”. Izan ere, FLLaren atzean dagoen lagunarteko lehiaketa guztiz bat dator gure unibertsitatearen balioekin: ikaskuntza, lankidetza eta gizarteari egindako ekarpena. Pandemia gorabehera, balio horiek indarrean jarraitzea lortuko dugu edizio berrian”.

Marisol Garmendia, Donostiako Udaleko Ekonomia Bultzatzeko zinegotzia: “Gure hiriko berrikuntza eta garapen ekonomikoaren arloko apusturik garrantzitsuena arreta pertsonengan jartzen duena da, batez ere gazteengan, haien esku baitago etorkizuna. Gakoak, tresnak eta hainbat eragilerekiko konexioa eskaintzearen aldeko apustua egiten dugu, gaitasun teknikoak eta pertsonalak gara ditzaten, eta, ildo horretan, FIRST LEGO League erabat bat datorren proiektua da”.

Vicente Atxa, Mondragon Unibertsitateko errektorea: “STEM hezkuntzan bokazioa piztea funtsezkoa da euskal enpresek eta ekonomiak beharko dituzten profilak betetzeko. Horregatik daramatza Mondragon Unibertsitateak 2 urte FLL Euskadi antolatzen. FLL Euskadik taldean lan egitea esan nahi du, euskal industriarekiko harremana, ikasleen parte-hartze aktiboa; izan ere, haiek proposatzen dituzte ideiak, hartzen dituzte erabakiak, eta sortzen eta probatzen dituzte konponbideak. Mondragon Unibertsitateak bezala, FLL Euskadik ere ikasleak mundu errealera hurbiltzen ditu eta STEM mundua ikasteko aukera ematen die”.

Proiektuak Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailaren, Arabako Foru Aldundiaren, Bizkaiko Foru Aldundiaren, Gipuzkoako Foru Aldundiaren eta Euskaltel Fundazioaren babesa du. Estatu mailan, denboraldi honetako kolaboratzaileak Fundación Scientia, Robotix eta Correos dira.

Halaber, bai hiru egoitzetan, bai ikastetxeetan, boluntarioek funtsezko zeregina izango dute. Boluntarioen arten burbuila-taldeak osatu dira, neurri soziosanitario guztiak betetzen direla ziurtatzeko eta, urteko bezala, epaile eta arbitro gisa jarduteko; horrela, proiektua lagunarteko giro dibertigarrian garatzeko.

Prestakuntza-tailerren ziklo bakarra Estatuan

FIRST LEGO League Euskadi STEAM hezkuntza-programa bereizgarri gisa finkatu da, eta, gainera, prestakuntza-tailerren ziklo bakarra du Estatuan, zeina Innobasquek finalaren aurreko hilabeteetan antolatzen duen. Formatu berritzailearekin, oraingo honetan tailerrak online izan baitira, ikasleek ikertzaileen, zientzialarien, teknologoen eta proposatutako erronkaren esparruan (kirola eta jolasa) diharduten adituen lana ezagutu dute.

Aurten, Innobasquerekin elkarlanean aritu diren erakundeak Athlon, BCAM, Real Sociedad Fundazioa, Mugikon, Tecnalia, Euskal Herriko Unibertsitatea eta Vifit Training dira.

Berrikuntzaren Euskal Agentzia, Innobasque

Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziaren helburua da Euskadi Europan eskualde berrikuntza-liderra izatea. Horretarako, berrikuntza bultzatzen du, beste agente batzuekin lankidetzan, Zientzia, Teknologia, eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragile berezi gisa. Onura publikoko elkartea da, eta bere 907 erakunde bazkideen ezagutza, esperientzia eta dibertsitatea du, eta elkarrekin Euskal I+G-ren % 62a osatzen dute. Innobasquek euskal erakunde berritzaileen kopurua handitzen laguntzen du, bereziki ETE-ena. Horretarako, Euskadin berrikuntza sustatzeko, monitoritzatu, ebaluatu eta jarduten du. Horrela, esperimentatu egiten du, enpresei berritzen lagunduz; Europan ondo kokatutako berrikuntza-politika sendo bat eraikitzen du, eta euskal administrazio publikoan berrikuntza babesten du.

Deustuko Unibertsitatea

Deustuko Unibertsitatea 1886an sortu zuen Jesusen Lagundiak, eta arlo hauetan lan egiten du: Enpresa, Zuzenbidea, Psikologia eta Hezkuntza, Teologia, Gizarte eta Giza Zientziak, Ingeniaritza eta Osasun Zientziak. 10.000 ikaslek baino gehiagok eta etengabeko prestakuntzako eta executiveko 5.000 ikaslek baino gehiagok ikasten dute Bilbo eta Donostia hirien erdigunean dagoen eta Gasteizen eta Madrilen egoitzak dituen unibertsitate honetan. Helburua da ikuspegi profesional, baina baita humanistikoa eta etikoa ere, integratzen dakiten liderrak prestatzea. Deustuk espiritu ekintzailea eta prestakuntza sustatzen ditu enpresan programa dualen bidez eta ikasleen % 100en enplegagarritasuna praktiken bidez. Zentroaren beste ezaugarrietako bat da ikerketa espezializatua, justiziarekiko konpromisoa edo nazioarteko proiekzioa.

Donostiako Sustapena

Donostiako Sustapena Donostiako Udaleko Ekonomia Bultzatzea Zinegotzitzaren sozietate publikoa da. Sustapen Elkartea hiriaren garapen sozioekonomikoaren arduraduna da eta berrikuntzan oinarritutako Donostiako garapen eredu berri baten aldeko apustua egiten du, non ikerketa, ezagutza, enpresa eredu berriak eta gaitasunak funtsezkoak diren. Halaber, Sustapen Ministerioak smart estrategia baten aldeko apustua egiten du, hainbat programa eta proiekturen bidez, herri-erronkei aurre egiteko konponbideak definitu eta jorratu ahal izateko. Horretarako, Donostiako Sustapena talentuan oinarritzen da, bai profil kualifikatuak hirira erakartzean, bai, bereziki, funtsezko konpetentziak eta gaitasunak garatzean, Donostia Innovation Campus programaren bidez. Programa hori, hezkuntza-erakundeekin eta hiriko enpresekin lankidetzan, erronketan oinarritutako prestakuntza-programa da. Esparru horretan, hain zuzen ere, hartzen du zentzua FIRST LEGO League gisako ekimen baten aldeko apustuak.

Mondragon Unibertsitatea

Mondragon Unibertsitatea unibertsitate praktikoa, berritzailea eta konprometitua da, eta pertsonen garapenean oinarritzen da. Gaur egun, Arrasaten, Oñatin, Eskoriatzan, Goierrin, Bidasoan, Donostian, Aretxabaletan, Orona Ideon (Hernani) eta Bilbon ditu campusak. Gainera, zazpi egoitza-laborategi ditu Euskal Herritik kanpo (Madril, Bartzelona, Valentzia, Querétaro, Puebla, Shangai eta Seul). Unibertsitateak 7 jakintza-arlotan dihardu eta horietan espezializatua da: Ingeniaritza, Enpresen Kudeaketa, Ekintzailetza, Hezkuntza, Komunikazioa, Gastronomia eta Kooperatibagintza. 17 gradu eta 15 unibertsitate-master eskaintzen ditu, eta horietatik 17 eredu dualean egiten dira. 2019-2020 ikasturtean, Mondragon Unibertsitateak 5.500 ikasle inguru zituen graduetan, unibertsitate-masterretan eta doktorego-programetan, eta urtero 6.500 profesional inguru pasatzen dira ikasgeletatik graduondoko eta prestakuntzako ikastaroetan. Unibertsitateak ezagutza sortzeko eta transferitzeko proiektuak garatzen ditu Euskadiko 230 enpresa baino gehiagorekin, eta horiek ahalbidetu egiten diote unibertsitateari ikerketa- eta transferentzia-jardueraren % 50 baino gehiago finantzatzea.

www.innobasque.eus/microsite/first-lego-league-euskadi


Partekatu albiste hau