• Berrikuntzaren Euskal Agentziak, Innobasquek, SPRIk eta BEAZek, CDTIrekin eta Eusko Jaurlaritzarekin lankidetzan, jardunaldi bat antolatu dute Europako berrikuntza-programa hori xehetasun handiagoz ezagutu nahi duten enpresentzat, proposamen arrakastatsu bat prestatu ahal izateko.
  • 42 enpresa hautatu dira Europa osoan azken finantzaketa-zikloan, horietatik 5 Espainian, eta horien artean 2 euskal ETE daude: Alias Robotics eta Hawk Biosystems
  • Topaketan hainbat kasu arrakastatsu aurkeztu dira, eta Europar Batasunak abian jarritako beste finantzaketa-ekimen batzuk ere jorratu dira, hala nola Women Tech EU proiektua eta EEN2EIC proiektua.

EICren azeleragailua erreferente bat da berrikuntzaren finantzaketan, start-upak eta ETEak laguntzeko diseinatua, berrikuntzak garatu eta eskalatu nahi dituztenak, merkatu berriak sortzeko edo daudenak iraultzeko potentzialarekin. Arrisku handiko eta inpaktu handiko berrikuntzari begira, EICren azeleragailuak 2,5 milioi euro eskaintzen ditu dirulaguntzetan eta 15 milioi euro kapital inbertsioetan, baita enpresa laguntza baliotsua ere, aholkulariak, coachinga, inbertitzaileen sareak eta enpresen azeleragailuak barne. Ekimen honek, Europar Batasunak berrikuntzarekin duen konpromisoa ez ezik, enpresen ahalmen eraldatzailearekiko konfiantza ere islatzen du.

Horregatik, Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziak, SPRIk eta BEAZek, Enterprise Europe Networkeko (EEN Basque) euskal partzuergoko kideek, CDTIrekin eta Eusko Jaurlaritzarekin lankidetzan, jardunaldi berezia antolatu dute Innobasqueren egoitzan, finantzaketa-tresna horri buruz gehiago jakiteko.

Innobasqueko Gotzon Bernaolak jardunaldia aurkezteko egindako hasierako hitzaldiaren ondoren, CDTIko Esther Casadok, EIC Azeleragailuaren Harremanetarako Puntu Nazionalak, programaren berrikuntzak aurkeztu ditu 2024an, enpresen eta finantzatutako proiektuen profila aztertuz, eta, ildo horretan, guztiz disruptiboak izatearen garrantzia nabarmendu du: Hautatutako proiektuetan bilatzen dena berrikuntza da, baina baita merkatuan hedatzea ere, eta nazioarte mailan hazkunde plan oso anbiziotsua izatea, eta zuzentzen den merkatua eraldatzea. Gainera, bertaratutakoekin partekatu ditu akats ohikoenak eta proposamen irabazle bat egiteko gomendio nagusiak. Horien artean nabarmendu du oso argi izan behar dela zein den zure enpresaren ikuspegia epe labur eta ertainean, eta sinesgarritasuna eta sinesgarritasuna helarazi behar direla elkarrizketa irekian.

Ondoren, Fernando Aguirrek, Hawk Biosystems-eko CEOak, programarako hautatutako bi euskal enpresetako batek, Espainian azken txandan hautatutako bost enpresen artean, bere arrakasta-kasua aurkeztu du EICren azeleragailuan, eta bere esperientzia eta ikasitako lezioak partekatu ditu, oso prozesu zorrotz batean iraunkortasunaren garrantzia azpimarratuz.

Beste finantzaketa-aukera batzuk

Bestalde, EIT Manufacturing West-eko Teresa Hernándezek Women TechEU proiektua eta bere deialdia aurkeztu ditu, emakumeek sortutako edo elkarrekin sortutako deep tech-eko startupak babesteko eta zuzendaritzako goi-postuetan (CEO, CTO, etab.) egon daitezen, hazi daitezen eta etorkizuneko lider teknologiko bihur daitezen. Bereziki, Teresak maiatzaren 20ra arte irekita dagoen deialdiari buruz hitz egin du. Deialdi horrek 75.000 euroko dirulaguntzak eta enpresa-garapenerako programa pertsonalizatua eskaintzen ditu, mentoria, entrenamendua eta inbertsiorako prestakuntza barne. Aukera paregabea beren enpresak hurrengo mailara eraman nahi dituzten emakume ekintzaileentzat.

Arturo Anton EEN Basquek SPRIn duen koordinatzaileak azaldu du EEN2EIC (Enterprise Europe Network to European Innovation Council) proiektuak Enterprise Europe Network (EEN) eta Europako Berrikuntza Kontseiluaren (EIC) arteko lankidetza indartu nahi duela, berrikuntza bultzatzeko eta EICen deialdietara bidaltzen diren kalitate-proposamenen kopurua handitzeko, emakume ekintzaileengan ikuspegi berezia izanik. Gainera, EEN2EIC proiektuak EBko Bikaintasun Zigiluaren titularrei finantzazio-iturri alternatiboak eskuratzen laguntzen die. Ekimen honen onuraduna Nerea Subirán izan da, MEPROko CEOa, eta bere esperientzia arrakastatsua partekatu du, planteatzen diren proposamenek osagai bereizgarri argia izatearen garrantzia azpimarratuz: Arrakastaren gakoetako bat puntu bereizlea da, zure proiektua konpetentziakoetatik bereizten dela ziurtatu behar duzu.

Halaber, Aritz Kobeagak, Beaz-eko zerbitzuen koordinatzaileak, Beaz-eko EIC Accelerator zerbitzuak azaldu ditu, eta 64bis tresnaren aukerak aurkeztu ditu. Tresna horrek I+G+B proiektuekin lotutako kenkari fiskalak inbertitzaile pribatuetara transferitzea ahalbidetzen du, tresna baliotsua baita finantzaketa alternatiboa bilatzen duten enpresentzat eta inbertsio pribatua erakartzeko aukera ematen baitu.

Azkenik, Nora Ibañez Otazuak, Berrikuntzaren Euskal Agentziako Innobasquek, Enterprise Europe Networkek euskal enpresei beren I+G+b nazioartekotzeko ematen dizkien laguntza-zerbitzuen berri eman du.

Informazio gehiago:

Olalla Alonso T.  944 20 94 88/ [email protected]