Berrikuntza ezinbestekoa da enpresak abangoardian jartzeko, lehiakortasuna handitzeko eta (hobesanez) aurreratzeko eta aldaketa horiek besarkatzeko.

Gure artikulu guztietan berrikuntza-joerei buruzko mezu komun bat badago, hori da aldaketa azkarrak eta aurreikustezinak ezaugarri dituen mundu batean bizi garela

Berrikuntza funtsezkoa den enpresak abangoardian egon daitezen, aldaketa horiek aurreikus eta onar ditzaten eta lehiakortasuna areagotu dezaten. Horretarako, erakundea osatzen duten pertsonen eta ekosistemetan jarduten duten erakundeen sormena aprobetxatu behar da.

Enpresetan, berrikuntza-estrategiak helburu estrategikoak definitzen ditu, ikuspegia eta helburuak ezartzen ditu, eta hari esleitutako baliabideek enpresaren estrategia orokorrean lagunduko dutela bermatzen du. Baina berrikuntza ez da kasualitatez sortzen; besteak beste, ikuspegi sistematizatua eta sistema-ikuspegia eskatzen du, bai eta kudeaketarako eredu propioa izatea ere. Berrikuntza-prozesuak egituratuta egon behar du, erakundeak sustatu, ideiak baliozkotu, bideragarrienak identifikatu eta garatu ditzan, irtenbide zehatzak bihurtzeko. Berrikuntzaren kudeaketa balioa sortzen duten ideia berriak sortzeko eta gauzatzeko bidea da. Engranaje hori aktibatzeko, berrikuntza kudeatzeko hainbat teknika ezagutu eta erabili behar dira.

Ingurunearen bilakaerak enpresen lehiakortasunari eragiten dion bezalaxe, berrikuntza motan eta kudeaketan ere eragiten du. Gartner aholkularitza-enpresa iparramerikarraren “Hype Cycle for Innovation Management Techniques, 2022” txostenaren arabera, berrikuntza kudeatzeko tresnak etengabe aldatzen dira, eta horiek ezagutzeak eta ulertzeak jardueren balioa eta inpaktua maximizatzen lagun dezake arlo horretan. Hori bai, erakunde bakoitzak bere helburuak dituela kontuan hartuta, tresna horien diseinua eta erabilera desberdinak izango dira kasu bakoitzean.

Hype Cycle horretan sartutakoak Gartner enpresak kontsultatutako bezeroen artean interes handia sortzen dutelako hautatu dira, nahiz eta hasiberriak diren beste batzuk sartu diren, baina prozesuan hobekuntza esanguratsuak txertatzen dituztenak, hala nola adimen artifiziala eta datuetan oinarritutako berrikuntza. Horiek guztiek berrikuntzari eragiten dioten hainbat alderdi biltzen dituzte, hala nola antolamendua, prozesuaren hobekuntza, kultura, estrategia eta aukeren identifikazioa, ideien sorkuntza, ebaluazioa eta esperimentazioa.

Txostenak jasotzen dituen tresna gehienak ezagunak badira ere, ezin da esan horien erabilera orokorra denik. Gartnerren arabera, duela hamarkada batzuetatik hona ezagutzen diren teknikak, hala nola agertokien plangintza eta berrikuntza-tailerrak, aldizka baino ez ohi dira erabiltzen.

Gehienek bost urte baino gutxiago beharko dituzte oro har egokitzeko eta beren ahalmena erakusteko. Horietako gehienek ere eragin positiboa izango dute maila desberdinean; izan ere, beren benetako eraginkortasuna aplikatzeko moduaren araberakoa izango da, bai eta erakundean lehiakide lehia jasangarri bihurtzen diren araberakoa ere.

Aipatzekoa da 2021eko edizioko txostenean adierazi zela prospektiba jarraitua eta datuetan oinarritutako berrikuntza oro har hartuko zirela bost eta hamar urte arteko epean. Hala ere, Hype Cycle berri horretan uste da bost urte baino gutxiagoan egingo dutela, eta horrek adierazten du garrantzi‑sailkapenean gora egiten duten bi tresna direla.

Prospektiba jarraitua prospektibako tresnak modu sistematizatuan ezartzean datza, eta ez modu puntualean. Horren helburua da etorkizunari aurrea hartzea, eta estrategiak, negozio‑ereduak, proiektuak eta teknologiak pentsatzea eta egokitzea, lehiakortasun hobea ekartzeko.

Datuetan oinarritutako berrikuntzan, datuak aztertuz eta erabiliz, produktu, prozesu, antolatze metodo eta merkatu berriak garatzen dira.

Tresna horren berrikuntza digitalen abiadura eta arrakasta‑tasa hobetzen dute. Datuen kopurua askotan handia denez, eta horren kokapena sakabanatuta dagoenez, tresna hori beste tresna batzuk baino modu pragmatikoagoan berritzeko modua izan daiteke, hala nola design thinking edo pertsonan zentratutako diseinua.

Aipatu beharreko beste elementu bat Adimen Artifizialean oinarritutako berrikuntza da. Ezartzeko epe luzeagoak behar dituen arren, tresna eraldatzailetzat hotzen da eragin handiko eta eskala handiko berrikuntza sustatzeko gaitasuna duelako. AAren esparruko aurrerapenek produktu eta zerbitzu sorta‑zabal baten sorkuntzan zein optimizazioan zuzenean eragiteko gaitasuna dute. Produktibitatearen, arintasunaren, giza­‑baliabideen kudeaketa hobearen eta lehiakortasunaren areagotzeari esker, ondorio garrantzitsuak ditu erakundeetan. Aldaketa horiek berez funtsezkoak ez diren arren, AAk berrikuntza-prozesuak aldatzeko gaitasuna du, errazagoak eta eraginkorragoak bihurtzen ditu, datuetan oinarritzen dira eta merkatuaren behar aldakorrei erantzuten die.

Partekatu albiste hau